Ambassade - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Ambassade - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Ambassade

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 Maart 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Vandaag gaan we naar de ambassade. Onze visums moeten verlengd worden willen we hier nog tot 26 april blijven.

Aloys is ons om 9:00 uur opkomen halen. Voordat we bij de ambassade waren moesten we nog een uur reizen. Gelukkig heeft hij een eigen auto, dus hoeven we dit keer gelukkig niet met de taxi.

Op de ambassade hebben we eerst onze gegevens op een formulier in moeten vullen. Een visum is per maand 50Ghc. we zijn op 26 januari aangekomen en ons eerste visum is 2 maanden geldig, dus zouden we hier nog een maand extra aan moeten vragen. Volgens de medewerkers zou een maand tot de 25ste april zijn. Aangezien we de 26ste vertrekken, moesten we er nog een extra maand bij nemen anders kwamen we het land niet uit. Ze weten hier echt van alles te verzinnen om maar wat geld te verdienen. Maar voor de zekerheid hebben we dan toch maar een visum voor 2 maanden genomen. Nadat ons formulier 3 keer gecontroleerd is moesten we plaats nemen in de wachtruimte hier zouden ze ons zo snel mogelijk ophalen, om de visums af te rekenen.

10 Minuten, 20 Minuten, 30 Minuten, 40 Minuten, 50 Minuten…

Laten we maar eens gaan vragen hoe ver ze zijn. Natuurlijk waren ze ons vergeten. We konden gelijk afrekenen en kregen een tijdelijk visum mee, want de paspoorten konden pas over 2 weken opgehaald worden.

Aloys is met een visproject bezig en wilde dit graag aan ons laten zien, daarom zijn we samen met hem naar een visserij aan het Volta meer geweest. Het was erg warm en hebben constant in de brandende zon gelopen. We waren weer blij om terug te zijn.