Kleermaakster - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Kleermaakster - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Kleermaakster

Blijf op de hoogte en volg Maud

25 Maart 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Vandaag was het zomaar een rustig dagje. We zijn begonnen met het lopen van de overdracht ronden. Niet veel later kwam ook de arts voor zijn artsenronden. Deze was erg leuk. Ik heb mogen voelen aan de buik van een vrouw waar de weeën van opgang kwamen en ik heb met een elektrisch apparaatje het hartje van de baby in zijn moeders haar buik mogen zoeken.

Tot aan de pauze heb ik mee mogen kijken met de echo’s die gemaakt werden. Hij ging het hoofdje, het buikje, het beentje en de totale lengten opmeten. Er was zelf een moeder met een tweeling dit was een twee-eiige tweeling omdat er twee aparte vruchtzakken te zien waren. Het was echt heel erg interessant om te zien.

’s Middags na het werken zijn we samen met een van de O.K. verpleegkundige naar K Pando geweest. We wilden al een tijdje stof gaan halen om een pak op te laten meten. Ik heb na lang zoeken echt een hele mooie stof gevonden. Toen iedereen uit gekeken was en genoeg stofjes gekocht had zijn we naar de kleermaakster gereden. Hier werden alle maten opgemeten. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, maar ik heb er vertrouwen in!

’s Avonds kwam de dokter weer langs om even gezellig te kletsen. Gelukkig bleef hij niet heel de avond hangen en hebben we met zijn vieren nog even zitten kaarten.


  • 27 Maart 2014 - 15:24

    Annemarie Teppema:

    Ha Maud, wat leuk om te lezen over jouw Afrikaanse avontuur! Volgens mij heb je een prima tijd daar, heb je het gezellig en leer je veel. Geniet maar! Veel groetjes Annemarie

  • 31 Maart 2014 - 16:29

    Wilma Akkermans :

    Hoi "zuster" Maud, wat heb jji al veel geleerd daar zeg.Gelukkig gaat het er hier straks wel iets anders aan toe, maar mocht er straks hier een hele grote storing zijn die zomaar niet op te lossen is, kan jij gewoon je werk doen zonder al die dure apparatuur. Ik vindt het ontzettend knap van je en ben benieuwd wat je hebt laten maken bij de kleermaker. Nog even volhouden en dan kan het aftellen beginnen.Maak er nog maar wat van, maar dar gaat vast lukken als ik die verhalen van je lees.Groetjes Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Anfoega Akukome

Mijn eerste reis

het is bijna zover.. Ghana!!

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

Afscheid

21 April 2014

Zwemmen

20 April 2014

Kerk

19 April 2014

Water

18 April 2014

Laatste dagje werken
Maud

Op naar Ghana!

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 13020

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: