Bevalling - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Bevalling - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Bevalling

Blijf op de hoogte en volg Maud

31 Maart 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Het weekend zit er alweer op, dus vandaag ging het wekketje weer op tijd af. We zijn met zijn allen gaan ontbijten en naar het ziekhuis gelopen om met het gebed te beginnen.

Op de afdeling was het vandaag erg rustig. In de bevallingskamer lag al een vrouw met hevige weeën, dat kon niet lang duren voor dat de baby geboren ging worden.

Samen met de nachtdienst ben ik de overdracht ronden gaan lopen. Pas tegen het einde van de ochtend is de baby geboren. Het was een groot jongetje van 3.7 kilo.

Na onze pauze was de arts op de afdeling gearriveerd. Voor dat we klaar waren met de artsenronde was het inmiddels al half 3, tijd om naar huis te gaan. Het was al de hele dag erg donker en fris, dat waren we niet gewend in Ghana.

Op onze slaap kamer was de lamp boven mijn bed op de een of andere manier is gekomen, hier door was hij iets gaan hangen en is de ventilator er met volle vaart tegen aangeslagen. Je kunt al wel raden hoe dat er uit heeft moeten gezien. Alles zat onder het glas. Dat werd een ongeplande middag schoonmaken en wassen.

Vanavond was het mijn avond om te koken. Het wordt een heerlijke komkommersalade met macaroni. Ik kan een keer zeggen dat ik lekker en gezond gegeten heb.