Sterilisatie - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Sterilisatie - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Sterilisatie

Blijf op de hoogte en volg Maud

15 April 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

De arts was al op tijd op de afdeling aanwezig, daarom zijn we vandaag gelijk begonnen met de artsen ronden. De vrouwen die in het weekend bevallen waren mochten allemaal alweer naar huis.

Vandaag heb ik ook mee kunnen kijken met een keizersnede. De vrouw die de keizersnede kreeg was al 45 jaar, daarom is er besloten de vrouw te steriliseren. Na de keizersneden heeft de arts de eileiders afgekneld met hechtdraad en de eileiders doorgeknipt.

Het baby’tje is een gezond meisje. Bij terug komst op de afdeling heb ik haar mogen wassen. Het had alleen hele erge honger waardoor het mijn handschoenen erg lekker vond.

Vanavond heb ik weer lekker salade met macaroni op. Een goede maaltijd is van belang wanneer je de gehele avond aan je opdrachten moet zitten!