Keizersnede - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Keizersnede - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Keizersnede

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Maart 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Pas tegen 9 uur sprong het internet weer aan gelukkig.

Vandaag was het een drukke dag in het ziekenhuis. Bij aankomst op de afdeling lag er al een vrouw met weeën en 9 cm ontsluiting in de bevallingskamer.

Pas na twee uur werd het duidelijk dat het kindje er niet via de natuurlijke weg geboren kon worden. De vrouw werd gelijk klaar gemaakt om naar O.K. gebracht te kunnen worden, hier zal de baby via een keizersneden gehaald worden. Ik werd in een O.K pak gehesen en mocht mee kijken tijdens de operatie. Na nog geen kwartier was het kindje uit de buik. Het was een gezond jongetje.

Toen de vrouw weer gehecht was en klaar was om terug naar de afdeling te gaan, hebben wij haar met de brancard terug gereden. Omdat we onze O.K kleding nog aan hadden, moesten we gelijk terug om ons om te kleden. Op dat moment wilde de arts net beginnen aan een besnijdenis van een heel klein baby jongetje. Het was zo zielig, ze deden de gehele ingreep zonder verdoving.

Van de dokter kregen we te horen dat er zo dadelijk weer een keizersneden plaats zou vinden, omdat het al bijna 02:00 uur was, besloot ik om deze over te slaan.

Terug op de afdeling lag er inmiddels weer een vrouw klaar in de bevallingskamer. Zij zou zo naar het O.K gebracht worden voor de volgende keizersnede. Binnen enkele minuten kreeg de zwangere vrouw een wee waardoor het kind ongepland al via de natuurlijke weg werd geboren. Gelukkig ging alles goed en kwam er ook hier een gezond baby’tje ter wereld.

• 05 April 2014 - 22:23

Annemarie Teppema:

ha Maud, wat doe jij veel indrukken op daar! Goed om te lezen dat het goed gaat met je en ook met je leerproces. Ben blij voor jou!
    groetjes, Annemarie