Rare gesprekken - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Rare gesprekken - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Rare gesprekken

Blijf op de hoogte en volg Maud

18 Februari 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

vandaag hebben we helaas niet heel veel meer kunnen doen als de dag ervoor. We hadden redelijk wat patiënten op de afdeling liggen, maar ondanks dat liep de arts zijn ronden net zo snel als de dag ervoor. Het is geen leuke arts en legt weinig uit.

Na de artsen visite heb ik anderhalf uur aan mijn opdracht kunnen werken. Daarna mocht ik eindelijk wat controles bij een aantal patiënten gaan doen.

Na de middagpauze hebben we het in de zusterpost over verschillende dingen zitten kletsen. Zo mag er in Ghana niet aan abortus worden gedaan. En is het niet toegestaan om op het andere geslacht te vallen. Ze stonden er ook vreemd van te kijken dat het in Nederland mogelijk was om van geslacht te veranderen. Ze raakten er maar niet over uitgesproken.

's middags ben ik samen met Denise naar K pando geweest om boodschappen te doen. voor dat we er waren hebben we samen voorin bij elkaar op schoot kunnen zitten. Zo vol zat de taxi! Gelukkig zijn we veilig op de markt beland en op de terug weg hadden we een privé taxi.

's avonds moest ik al op tijd naar mijn kamer, want morgen is het feest en bij een feest horen slingers.

Op naar de 19!