Maternity - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Maternity - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Maternity

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Maart 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Vandaag beginnen we op de maternity, dit is een afdeling waar de zwangere liggen. Klaar voor hun bevalling.

We zijn gestart met het gebed en toen naar de maternity gelopen. We mochten gelijk beginnen met poetsen, want nu lagen er geen vrouwen in de bevalkamer.

Rond 09:00 uur zijn we samen met de nachtdienst een overdracht ronde gaan lopen. Je hebt drie kamers op deze afdeling. Een bevallingskamer en twee kamers waar vrouwen liggen die nog zwanger zijn of al zijn bevalen. Het was zo schattig om te zien, allemaal kleine baby’tjes.

Omdat de dokter nog niet terug was uit Accra deed de kinderarts vandaag het artsenbezoek.
Hopelijk zien we morgen hoe de normale artsenronden er hier aan toe gaat.

Om 11:00 uur had ik een afspraak met de hoofdzuster Georgina staan. Zij ging kijken in hoe verre mijn competentie boekjes afgetekend konden worden. Ze was gelukkig erg te spreken over onze vaardigheden en kunnen, dus heeft ze alles in een keer afgetekend. Ik was zo blij!

’s Middags was er op stage weinig te doen op stage, daarom ben ik wattenbollen gaat draaien en gaasjes gaan vouwen. Je moet wat om je zelf bezig te houden.

Weer terug bij het huisje heb ik nog een sokken wasje gedaan. En ’s avonds op de bank de film “knight and day” gekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Anfoega Akukome

Mijn eerste reis

het is bijna zover.. Ghana!!

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

Afscheid

21 April 2014

Zwemmen

20 April 2014

Kerk

19 April 2014

Water

18 April 2014

Laatste dagje werken
Maud

Op naar Ghana!

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 13061

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: