Ebolavirus - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Ebolavirus - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Ebolavirus

Blijf op de hoogte en volg Maud

07 April 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Wat een heisa vandaag. Bij twee landen gelegen in Afrika is het Ebolavirus ontdekt. Dit is een virus met bijna altijd een dodelijke afloop. Sinds gisteren is er in Ghana ook een meisje overleden met de verschijnselen van het Ebolavirus, maar naar bloed onderzoek blijkt dit gelukkig niet het geval te zijn

Het ebolavirus begint met hevige pijnscheuten en maakt scheurtjes in al je organen, dit begint in je lever. Uiteindelijk heb je zoveel bloed in je lichaam, dat je uit alle gaten in je lichaam bloed ook de huid. Na 48 tot 72 uur zal het eindigen met de dood. Je loopt dan simpel weg gewoon over. Niet echt een fijn dood zullen we maar zeggen. Hopelijk blijft het nog even weg!

Op het werk heb ik vandaag weer een infuusje kunnen zetten bij een zwangere vrouw die opgenomen werd.

’s Avond hadden we in de planning om een avondje te gaan dansen bij de kerk. Helaas is de verpleegkundige die ons op zou komen halen niet op komen dagen. Dan gaan we maar weer verder aan het verslag werken, want deze moet voor 00:00 uur ingeleverd worden..

.. gelukt! Tijd om te gaan slapen.