Baby meeting - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Baby meeting - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Baby meeting

Blijf op de hoogte en volg Maud

10 April 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Vandaag weer genoeg bevallingen gezien. De eerste patiënt ging naar O.K. toen wij de afdeling op kwamen. Hier heb ik niet bij mee gekeken, want op de bevalling tafel lag al een vrouw klaar om te bevallen. Altijd leuk een bevalling op de vroege morgen. De baby’s die geboren worden moeten ook gelijk gewassen worden. Deze taak was vandaag voor mij. Rond 10:00 uur kwam de arts naar de afdeling hij wilde vandaag een meeting geven over de bevallingen van de maanden januari, februari en maart. Er werd verteld hoeveel natuurlijke bevallingen er waren, hoeveel er met een keizersnede gehaald zijn en nog een aantal punten. Terwijl we midden in de meeting zaten lag er op de bevalling tafel een vrouw te gillen. Ze kennen hier geen tussenweg. Na de meeting mocht de vrouw al naar de afdeling. Dit doen ze gewoon lopend. We hebben vandaag geen pauze kunnen houden, want er kwam nog snel even een bevalling tussen door. het baby’tje had een te groot hoofdje, daarom moest de vrouw in geknipt worden.

Het was een drukke dag, dus na het werk ben ik lekker op bed een filmpje liggen kijken “Film one for the money”