Prematuur - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Prematuur - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Prematuur

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 April 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Vanochtend tijdens het gebed werd de eerste vrouw al naar het O.K. gereden. Op de afdeling heb ik eerst samen met de andere verpleegkundige de overdracht ronden gelopen van de nachtdienst gelopen. In de bevalling kamer lagen twee jongere meisjes van 16 en 17 jaar. Zo kan het gaan gisteren werd er iemand gesteriliseerd, omdat ze te oud is en zo ligt er nog een kind op de afdeling die gaat bevallen.

De baby die via de keizersnede ter wereld is gekomen heb ik gelijk mogen wassen. Het was een groot meisje. Na het wassen en aankleden kreeg het baby’tje gelijk oorbelletjes. Best wel vreemd om te zien een baby met oorbellen in.

Het meisje van 17 had inmiddels al hevige weeën. Tijdens het opruimen van het bad en de andere gebruikte spullen moest ik alles laten vallen en komen assisteren bij de bevalling. Nog voor dat ik handschoenen aan had was ze al bevallen. De verloskundige heeft de navelstreng door geknipt, zodat ik het baby’tje mee kon nemen naar de tafel. Hier heb ik het baby’tje moeten wegen en meten. Het was een meisje dat te vroeg was geboren (een prematuur). Het woog 1.8 Kilogram en was 44 cm. Na het wegen en meten heb ik het gelijk mogen wassen, zodat het naar de moeder terug kon. Echt leuk om dit gedaan te hebben en dan te bedenken dat ik ook zo klein was toen ik werd geboren. Hier gaat een baby alleen niet de couveuse in.

Om 11 uur mochten we al stoppen met werken. Samen met Denise en Daisy ben ik naar K Pando geweest om stofjes te kopen.

De rest van de middag ben ik druk bezig geweest aan mijn opdrachten, zodat ik ’s avonds samen met de andere mee op visite kon bij de buurman. Hij had ons uitgenodigd om na het eten wat te komen dringen. Het was een vreemd bezoek. Meneer heeft de hele tijd achter zijn laptop zitten werken en voetbal opgezet. Na een uur was ik het beu en ben ik maar weer terug naar het huisje gegaan en gezellig zitten bellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Anfoega Akukome

Mijn eerste reis

het is bijna zover.. Ghana!!

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

Afscheid

21 April 2014

Zwemmen

20 April 2014

Kerk

19 April 2014

Water

18 April 2014

Laatste dagje werken
Maud

Op naar Ghana!

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 13062

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: