Baby wassen - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Baby wassen - Reisverslag uit Anfoega Akukome, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Baby wassen

Blijf op de hoogte en volg Maud

01 April 2014 | Ghana, Anfoega Akukome

Wat heb ik het vannacht koud gehad. Omdat mijn kamer gisteren voornamelijk uit glasscherven bestond had ik mijn laken uitgewassen, maar deze was ’s avonds nog niet droog. Ik heb met een trainingsbroek en een vest in bed gelegen.

Vandaag lag er op de afdeling een tweeling, een jongen en een meisje wat waren ze schattig. Het was alleen een beetje jammer dat ze het hele bedje met zijn tweeën onder hadden gepoept. Ruth een van de verpleegkundige heeft ze gewassen, ik mocht ze in smeren met vaseline en aankleden.

Een van de vrouwen op de afdeling was deze ochtend al vroeg bevallen. Haar baby’tje moest nog gewassen worden. Dit mocht ik doen, ik was helemaal happy. Het was zo leuk om te doen!

’s Middags zijn we met zijn allen naar de kleermaakster gereden, zij had Beatrice op gebeld dat onze kleren klaar waren. Zijn echt super leuk geworden! Op de terug weg zijn we lopend door Anfoega gelopen en onderweg heb ik stickers uitgedeeld. Het is maar waar je de kinderen al blij mee kunt maken.

Het was een leuk dagje!