Elmina castle - Reisverslag uit Ampeni, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Elmina castle - Reisverslag uit Ampeni, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Elmina castle

Blijf op de hoogte en volg Maud

05 Maart 2014 | Ghana, Ampeni

Vandaag zijn we naar Elmina Castle geweest. In dit kasteel hebben slaven gezeten die verhandeld werden.

Eerst kregen we een kleine introductie en daarna volgde er een rondleiding. De cellen waarin de slaven gevangen werden gehouden waren erg klein, maar toch zaten er meer dan 110 slaven in gevangen. Mannen en vrouwen zaten apart. Probeerde je te ontsnappen dan ging je de dodencel in. Hier kreeg je niks te eten en drinken, zo stierf je dan. Het was een interessante rondleiding. Aan het einde van het kasteel zaten verschillende winkeltjes met leuke souvenirtjes. Eindelijk gevonden wat we zochten.

Terug op ko-sa beach heb ik bij het strand winkeltje een enkelbandje gekocht. Omdat we geen zin meer hadden om te gaan zwemmen. Ben ik op het terras kaarten gaan schrijven (wie oh wie word de gelukkige?)

Als avond eten heb ik vanavond gehaktballen met friet op. Erg lekker! Na het eten hebben we het spel "ik hou van Holland" gespeeld. Deze hadden de eigenaren van ko-sa beach voor ons mee genomen.