Onafhankelijksdag - Reisverslag uit Ampeni, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu Onafhankelijksdag - Reisverslag uit Ampeni, Ghana van Maud Loon - WaarBenJij.nu

Onafhankelijksdag

Blijf op de hoogte en volg Maud

06 Maart 2014 | Ghana, Ampeni

Vandaag wilde ik graag uitslapen. Daar is een vakantie immers voor, maar helaas ook vandaag zat ik weer netjes om 8 uur aan het ontbijt. Vandaag gaan we naar het schooltje in het dorp. Hier doen alle kinderen een mars waar ze al weken voor aan het oefenen zijn. Vandaag is het Onafhankelijkheidsdag in Ghana. Zoals de kinderen van dit dorpje marcheerde doen alle kinderen in Ghana op deze dag. Het was erg leuk om een keer gezien te hebben.

Na het marcheren moesten de kinderen zich in groepen opstellen "de chif" te gaan begroeten. Hij zat aan een lange tafel met daarom heen belangrijke mensen uit het dorp. Ook wij mochten achter hem komen zitten, zodat we het goed konden zien.

Toen alle kinderen klaar waren. Zijn we terug gaan lopen met achter ons een hele grote donkere wolk. Bij ons huisje aan gekomen ben ik gaan douche ik zat helemaal onder de blubber. De rest van de dag heb ik in het huisje op bed film liggen kijken.

Deze avond heb ik net als gisteren gehaktballetjes met friet op. Ze waren me zo goed bevallen. Na het eten hebben we weer wat potjes "ik hou van Holland" gespeeld. Het cadeautje van de avond was de appeltaart die ze zelf hadden gebakken. Dat was echt een verassing!